partille cup göteborg. 30juni - 5juli nollnio

  • partille cup. hemma efter sex långa, varma, handbollsspelande dagar.

Ja det var både bra och dåligt. Alldeles för mycket tjafs. Men vi hade bra stunder med, och det är dom man ska ta med sig, eller hur? Jag börjar att berätta om matcherna.


Vi kom i cupens svåraste grupp med sönderjyske HK från danmark (bäst i norden i G15). Dom vann även hela partille cup i kategorin G15. Riktigt grymma var dom och spelade fin handboll. Värdiga vinnare. Sen hade vi Huddinge som är 2:a i norden. Sen var där även 1 annat danskt lag och 2 norska. I gruppspelet var det mycket tjafs mellan oss och tränaren och tränare emellan. Vi vann dock inga matcher och deppade ganska snabbt.


Vi gick iallafall vidare till B-slutspel vilket är okej tycker jag. Vi började med en match mot Kalix (kommer från norrland) och vi ligger under med 5-1 i halvlek. Den enda tanken som var i mitt huvud var "jag tänker inte åka ut mot dessa" Alla taggade till och jag släppte bara in ett mål i andra halvlek och vi kvitterade till 6-6, vilket innebar att vi skulle spela sudden death. Oh shit, första målet vinner. *Panik*. Elin tog uppkastet och vi fick bollen. Vi har anfall och lyckas få en straff som elin tar och missar. SATAN! Nu är det slut tänkte jag. Men ack den som ger sig. Dom fick anfall och jag räddar. Glad som jag är passar jag ut till någon, elin kommer i lucka och sätter dit bollen i krysset. VI VANN 32-DELSFINAL! wiho, glädje. Vilken jävla go´ stämning.


Vi fortsatte och spelade 16-delsfinal mot ett islänsktlag. Herrejävlar va taggade vi va. Sagt och gjort spelade vi jämnt hela matchen men vi kunde dra ifrån och vann matchen med 11-9 efter bra försvars- och målvaktsspel. Jävlar va det är gött att vinna.


Sen blev det åttondelsfinal mot ännu ett norskt lag (suckade eftersom vi bara mött lag från norden) Vi fick även reda på att dom har förlorat mot island som vi vann mot. Vi började matchen och det visade sig att dom va riktigt dåliga. Vi hade kunnat vinna med 30 mål om vi hade spelat som mot island. Det gjorde vi inte men vi vann endå med 12-6. Släppte bara in en straff i andra halvlek.


Idag (söndag) var det kvartsfinal och jag var trött men taggad. Ville verkligen gå till semi. Dock verkade ingen annan vara taggad och det resulterade i en förlust med alldeles för mycket. Vi mötte några från belgien (äntligen någon utanför norden) som inte var bättre en oss egentligen, men vi var trötta efter en intensiv vecka. Belg-fanskapet sköt mej först i magen så jag flög bakåt och sen i ansiktet. Var så jävla nära på att ställa mej och storlipa, så jävla ont gjorde det. Domarn blåste att det va min boll och gick därifrån. Han frågade inte ens hur det gick. Åt helvete med honom.

Sen åkte jag med ewe hem. Med oss i bilen var även mange. Vi drog iallafall först och duschade på hotellet. Gött med en vanlig dusch. Ewe segade som vanligt och stackars mej och mange som fick vänta. (jag tog endast 4 minuter på mej med dusch + påklädning) Sen åkte vi hem och efter mycket tjat bjöd Crille tha man på donken! Big mac och company med cocacolaglas! fyyyfasen va gott. Sen blev jag hemkörd och DET ÄR SÅ JÄVLA BÄST ATT VARA HEMMA IGEN! Berättar lite om vad vi gjort utanför planen med.


Vi har slappat, ätit och skrattat. Det har även varit mycket tjafs vilket förstörde cupen mycket. Vi har varit på liseberg (JAG VANN TVÅ CHIPSPÅSAR, höhö). Fick även en efterlängtar b'j milkshake! lovely. Sen har det varit folk som vart på disco men det var jag inte. Inte att förglömma spelade vi handbollsbasket med dom fulla tyskarna som var.. 21?. Trevligt tills det gick lite överstyr, då gick vi. Tacklade även två som var typ 3.68 meter långa :) höhö.


Ida: *trycker till tysken så han tappar balansen och sparkar iväg bollen som han tappar*

Tysken: What are you doing?

Ida: playing? nobody have told me the rules of "handballbasketball" *asknäcker mig*

Tysken: Står och ser ut som ett frågetecken, *tycker jag är en idiot och fortätter spela*

Jappjapp, sen har vi druckit massa vatten. Jag har iallafall druckit runt 25-30 liter vatten om inte mer. Jag borde ha rensat ut allt i kroppen xD. På onsdagen var vi även på invigningen. Så sjukt jävla svårslaget. Fyfan vilken känsla att sitta med 12000 andra och lyssna på musik och grejjer. Och vilket tryck där va när dom presenterade länderna, norge kommer in och dom spelar fairytale. Hela skandinavium står upp och sjunger med. Jag får rysningar av att bara tänka på det. Sen spelade vi guitarhero med plastlappar. Ja, iaf är man hemma och partille är slut. Jag har nog inte så mycket mer att säga. Cupen var ganska bra, men jag hade förväntat mej mycket mer. Den enda gången då det kändes jävligt stort va i skandinavium. Hela världen kändes som ett land.


Jo får ju inte glömma att säga att två av våra bästa tjejer blev skadade. Josse stuckade tummen rejält och fick åka hem, :(. Lollo spelade med brutet finger och fick gips, hon skulle till sjukhuset när hon kom hem. Skulle eventuellt bli operation. Krya på er tjejer,! Sen var ju avslutningen på denna cupen riktigt låg.. Men jag deppar inte utan låter mitt jäätte långa inlägg ta slut istället.
 
Trots allt tjafs så är ni sjukt bra tjejer. i like u guys Y

Får bli en bild på mej i målet, (kolla dubbelhakan hahah) hadet!

handboll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0