kindnappning, buss & femton regndroppar.

Nu är det längesen jag bloggade. Hela ehm..öh.. 5 dagar sen. Eller sex. För jag skrev faktiskt det hos Elin på söndagsnatten den 1:a. JAJA, skitsamma, ingen bryr sig.

NU sitter jag ute i ingenstans landet hos min kära vän Matilda. (Ja det är en länk, KLICKA och kolla på hennes blogg ;) Jag har tagit bussen hit från träningen och det tog låååååååång tid. Träffade iallafall Mattias på bussen och ja, han sa inte jättemycket.
Ida: Men heeeeej! Va gör du här?
Mattias: Frågan är va du gör här?
Ida: Ja ska till din flickvän.
Mattias: Nej det ska jag inte, jag ska till en kompis.
Ida: JAG ska till din flickvän.
Mattias: Jaha du, okej.
Sen sa vi inte så mycket mer än när han och precis ALLA andra på bussen hoppade av. (Inte jag då som satt kvar på bussen en hel hållplats till). Då sa han hejdå, hälsa Matilda. Bara för det lägger jag upp en bild på mig, och sen fortsätter vi inlägget.

IDA
Ida i örebro. ELIN om du läser detta saknar jag dig.

Sen kan jag ju blogga om KIDNAPPNINGEN på min egna födelsedag.
Mina kära vänner Matilda (länk, yao) och Maddis, Madeleine, kalla henne vad du vill. Ingen länk nej. Dom kidnappade mig på maxi. Mamma lurade mig att vi skulle köpa vitamindrink, ja bara okej? Sen hoppade dom på mig bakifrån, satte en halsduk för ögonen och musik i öronen på högsta volym.

Vi vinglade runt på maxi's parkering och dom tog massa foton på mig som jag inte har ännu. Sen gick vi till högskolans busshållsplats och hoppade på bussen. På bussen hade jag talat väldigt högt.
Ida: Asså, var ja inte döv innan är jag ju det nu.
Matilda hade tänkt: Nu vet alla detta eller ska ja be henne upprepa?
Busschauffören hade blivit arg, han hade inte varit så kaxig om han blivit kidnappad!

Iallafall så hoppade vi av vid stora torg, och för att förvilla mig så drog dom in mig på nya gina tricot där jag aldrig varit. Jag hade då sagt: HÄR LUKTAR MIO MÖBLER. Då hade alla stirrat på mig, tur att jag slapp se dom! HAHA. Pinsamt.

Sen gick in på lollipop och köpte läsk, och sen in på bion. SITT HÄR! skrek maddis i mitt öra så tryckte som ner mig på golvet. Där satt jag, helt ensam tills dom hämtade mig. Satt där i 3 minuter innan vi gick upp för trappan, det tog tid!! Sen fick ja sitta med halsduken på och musik i öronen tills vi gick in. Gubben framför oss blev sur för att ja viskade till Matilda och frågade vilken bio det va. Sen blev det bio.
Flickan som lekte med elden.
I I I I
Fyra 'I' för den var jätte bra, men lite lång. Bättre än ettan!

Maddis & Matilda
Puss på mina tjejer som gjorde min födelsedag kanon. Loveu guys.

Nästa blogg ämne.
Fotografering.

Jag är så jäääävla sugen på att gå ut och fota. Men jag har brist på ideer och Matilda har inget nytt tema. Jag vill ha en fotostudio. Jag vill vara färdigutbildad make up artist så jag kan exprimentera och så vill jag, jaaa. Nu kom jag inte på någonting.
Langa gärna ideer och så, om det är någonting ni vill se. FÖR JAG VILL FOTA.
Därför tänker jag ladda upp en gammal, hyfsat bra, bild på en glödlampa.
Fotobehov, glödlampa.
Tagen med min digitalkamera och INTE system (fantastiskt)

Angående rubriken.
Kidnappning - KLART!
Buss - KLART!
Regndroppar - INTE KLART!

Varför just femton vet jag inte, men det spöregnar ute.
Nu slutade jag skriva.
Tjing


Kommentarer
Postat av: Matilda Andren

HAHAHA; du är bäst ida <3

2009-11-06 @ 23:09:48
URL: http://matildaandren.blogg.se/
Postat av: elin

jag läser! jag saknar dig med!

2009-11-07 @ 23:06:20
URL: http://elinjnytting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0