trick or treat in ÖREBRO

rubrik copyright @peli.
Ja befinner mig i örebro med elin. Jag tar och berättar va som hänt och va som kommer hända.

Jag gick då upp runt halv åtta på torsdagsmorronen. Tänkte att ja behöver två timmar på mig. Jag duschade, tvättade håret och rakade benen. Sen torkade jag håret och plattade det. Sen hade supersnälla pappa varit och handlat frallor som jag satt och tuggade i mig medans ja läste hallandsposten.
Ida: Mamma, va är klockan? Ja ser den inte.
Mamma: Ehm *vänder sig om* halv 9.
Ida: HALV 9?! SKOJJARU MED MIG?
Mamma: Nej?
Ida: Men ååååh, har det bara tagit en timme?
Mamma: Tydligen.

Trött blev ja ju på mig själver men ja bestämde mig för att övertala mamma om att spela SKIPBO. Det kära gamla spelet SKIPBO. Det va såklart jättekul och vi åkte sedan vidare till tågstationen. Så satt vi där och väntade och sen så sa ja hejdå till mamma och gick och satte mig på tåget upp till GÖTEBORG. Resan upp gick finemang och när ja kommer upp till göteborg står tåget redan där. Jag hoppar på och ser till mig besvikelse att mitt batteri på mobilen börjar ta slut. Jaja tänkte ja, jag får la ladda den då. Smsade mamma att jag kommit på rätt tåg och satt på rätt plats.

Och nu ska jag göra vadå i 3 timmar? Ja, jag sätter på datan och kollar på film. Kanonidé Ida. Men vänta, de fattas bara en grej. HÄR FINNS INTE ETT JÄVLA KONTAKTUTTAG. Va är detta? Åh så surt. Så jag läste lite i 'pojken som kallades det' sen åt jag naturgodis, sen tittade ja på folk, sen tittade jag på mer folk, sen tog ja upp datan och kollade film i 25 minuter och va inne lite på facebook. Efter sammanlagt 50 minuter dog datan och jag hade en timmes tågresa kvar. Jag satt och kollade på folk och sen vart ja framme.

Jag var framme! Woho! Elin mötte mig på perrongen och vi drog sedan till adolfsberg och hennes pappa. Vi va där och käkade och pratade och kollade den nya filmen 'UP' innan vi drog ut med william. Vi mötte honom vid parkhallen (ica för er som bor i halmstad och är likamycket frågande som jag va först elin nämnde det) och gick sedan in för att handla clementiner. Efter det bosatte vi oss på bänkarna innanför dörrarna och babblade på.

Vi valde efter mycket om och men att gå till felix och knacka på innan william utbrister.
William: Men vaffan är klockan?
Elin: Halv åtta
William: Men han är och repar, han kommer ju hem vid 9.
Vi suckade och gick hem till william. Satt där och chillade innan Felix kom och joinade oss.
Felix spelade på x antal gitarrer och x antal basar
Ida kollade på 'inlåst'
Elin och William kollade i den oseriösa skolkatalogen.

Sen efter det följde dom oss HELA vägen hem till adolfsberg och vi gjorde inte så mycket på kvällen. William lös bokstavligt (bildstavligt) upp våran kväll.

jaharu, detta är inte okej
Ida, Peli och en upplysande William. Bilden är INTE okej.

Efter en natts sömn gick vi upp och käkade frukost. Vi fixade oss och drog till stan. Jag fick med mig hudsalva och en mössa. Efter shoppingen åkte vi hem till elins mamma Linda och va där. Zandra och Hanna kom till oss och vi typ eeeeeh kollade hell's kitchen, lyssnade på musik och ja dom pratade på om 'lokalfolk'. Hehehe. Jag, Peli och Zandra drog vidare till det omtalade cafeet DEED där massa folk va. Vi köpte varm choklad och satt och pratade, eller DOM pratade. Dom pratade om massor med 'lokalband' och vilka som skulle vara med på den spelningenoch tja. Det va trevligt men efter två timmar drog vi till någon ica som INTE hade ben&jerry's. Vi tog då bussen till parkhallen och inhandlade det. Vi gick sedan hem frusna. Men ja, vi skulle ha glass endå. Whatevaaaa liksom.

Fjortisvarning på den där meningen. Iallafall så åt vi glass och kollade på någon skräckfilm som va URUSEL. Ska bara fråga Elin va den hette. Filmen hette 'The shining' sa hon nu till mig, hihi. På kvällen satt vi uppe och msn-lanade. Klockan blev väl halv 2 innan vi drog och sov.

IDAG, LÖRDAG.
Idag vaknade jag av att lilla Hilda skriker och Felix stampar i trappan. Låg i sängen i 2 timmar innan Elin också gav upp med sovandet. Vi drog och käkade innan vi duschade. (Nej inte tillsammans, jag duschade först ENSAM) Sen satte jag mig lite vid datan innan jag frågade Jenny (Elins plastmamma) om en hårfön. Fönade iallafall håret osv osv. 

Vi åkte hem till Linda (felåt för många namn, men ja Elins mamma) och ja, gjorde inte så mycket. Efter dä (uttala det med örebro's dialekt, ÅH VA JA KOMMER SAKNA DÄ, oj internskämt) åkte vi i den lilla bilen och handlade blommor och åkte sedan vidare till kyrkogården. Då satt jag och Peli kvar i bilen och fulade oss.
deppppp
Dom andra vågar ja inte ens visa, haha.

Vi åkte sen till Maria och åt 3 rätters. Hon hade en kock till man så de blev:
- Potatisbröd med parmesan'smör', brieost, soltorkad tomat, oliver, olivröra, ngn annan ost och salami
- Skaldjurssoppa, WOW ja har aldrig i mitt liv ätit godare soppa med tillhörande vitlöksbröd
- Blåbärscheescake, jag finner inga ord. tillhörande hallon.

Efter dä (hahhaha ja saknar redan henne fastän hon sitter bredvid mig) la vi oss i soffan och kollade en film jag VET att ja sett innan. Sen promenixde vi till svampen och statiol för att bli hämtade.

statiolman
Han dära trodde nog ja va lite....alkoholpåverkad eller något.
Ida: Åh, ska ja köpa någonting eller?
Elin: Jag vet inte.
Ida: Men ja tror att ja är törstig.
Elin: Men köp något att dricka då.
Ida: Ja okej *går bort och tar en fanta exotic*
Sen går jag fram till kassan och ställer fram min fanta.
Statiolmannen: Sha.
Ida: Hejhej.
Statiolmannen: Det blir 19 kronor.
Ida: Asså du, borde inte jag få personalrabatt. Jag jobbar ju på statiol i halmstad.
Statiolmannen: Öööh? Har du inget sånt personalkort då?
Ida: Nej men ja är ju bara sommarjobbare.
Statiolmannen: Ja men säg till din chef så kan du nog få det.
Ida: Jag får la göra de.

Sen betalade jag och så gick vi ut. Skrek hejdå till 'satiolmannen' efter oss och INTE fan fick ja personalrabatt. SÄMST. Vi blev hämtade av Filip och nu sitter vi här och har vårat MSN-LAN för andra dan i rad (haha).
Angående rubriken är det ju halloween idag. Lagom trevligt.
Tjing

Kommentarer
Postat av: ANNA - Glöm inte att anmäla er till månadens blogg nu.

SV: Tack för din anmälan. Du är nu anmäld till månadens blogg hos mig! :)

2009-11-06 @ 21:59:00
URL: http://havrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0