en otränad handled och ett lila finger

Jag är skadad.... igen. :((
Det suger. Inte nog med att handleden är lite slö och otränad är fingret också stukat. Vi skulle spela rugby på handbollen som uppvärmningen. Vi har våra egna regler (ingen orkar ju lära sig dom riktiga?). Vi ska då springa med bollen fram till en tjockmatta Det misslyckades.
utan att bli stoppad. Sedan måste man passa en tjej och fånga bollen i luften och landa på mattan. Fine tyckte jag, hur svårt kan de va? Det gick asbra till att börja med och jag fick många passningar och kunde bidra med många mål. Sen så gjorde dom en "kontring" om man nu kan göra det i rugby (ni fattar väl vad ja menar?). Jag sprang då inte hem, jag är lat trots att jag tränar. Dom gjorde mål och Cicci tog bollen och passade en långpass till mig. Jag fångar den i luften och slänger mig på mattan.

Fingret dras bakåt och det gjorde ont. Skitsamma tänkte jag, det lägger sig strax. HAHA, skrattretande. Det gjorde det inte och det svullnade istället upp till sin dubbla storlek. När ja inte kunde passa längre la jag av. Tejpad och sur tvingade Carro mig att köra styrka.
Carro: Nu kör du knäböj, långa bort till väggen och korta tillbaka.
Ida: Okej. Jag menar hur svårt och jobbigt kan det vara?
Jag körde på och inga problem bort till väggen. Sen tillbaka skulle jag göra minimala knäböj. Med en ond handled, bultande finger och dåligt humör klarade jag av det. Det var jobbigt, alldeles för jobbigt. Men huvudsaken är att jag klarade det, eller hur?

Sen blev det situps och rygglyft och snack med Sofie (behöver extra styrka i munnen ;). Sen kom killarna och skulle ut och springa. Spela roll, jag hoppade lite MÄRK LITE, typ 50 hopp. Sen gav jag upp, det gjorde ont. Sen kom Carro och sa att ja skulle ha lite mer magstyrka. Då blev det sån där man ligger på rygg och drar upp benen och sen puttar den bakom dig ner dom igen.
Ida: Jag ooooooorkar inte mer, fan va jobbigt.
Carro: Okej, då kör vi fem till.
Ida: Men åååååååååååh.
Efter klagande gjorde jag det. YES, ja klarade det. 2 minuter kommer Carro tillbaka.
Carro: Nu kör vi en gång till.
Ida: Måste jag?
Carro: Japp
Ida: Jahopp *suckar och lägger mig på golvet*
Jag gjorde yttligare 20, wiho.

Sen åkte jag hem och käkade och så. Imorse vaknade jag upp. Mobilen låg på en hylla ovanför mig på kvällen och laddades och när jag vaknade låg jag på den.
Asså seriöst? Hur lyckas jag?
Inte det vi skulle prata om, iallafall.
Jag åkte till doktorn och skulle kolla min handled. Kollade mitt finger när jag endå var där. Får inte spela någon match med fingret.
Doktorinnan: Du ska helst vila en vecka med fingret
Ida: En vecka? Aldrig, jag har sm till helgen.
Doktorinnan: Jaha, okej men di får välja. Men va noga med allt kyla..... osv. Ingen bryr sig om det historian.

Nu är fingret iallafall jättelila och handleden mår super. Jag kom hem och ja sörjer för att ja inte får vara med på matchen mot varberg som börjar om 1 och en halv timme. De suger. Jag gick upp och tröståt. Hehehehehe. Det var gott.

Men nu är klockan snart halv sju och jag ska packa lite och sen åka och kolla på mitt lag när dom spelar utan mej :(.
Kolla in mitt finger, dock är det ännu mer lila i verkligheten.

Svullna fingret


Kommentarer
Postat av: katttaapaattaa :D

men böckerna är väl ändå alltid bäst, fler detaljer där, visste inte ens att de fanns en film :o

2009-10-08 @ 17:46:56
URL: http://kkkkatarina.blogg.se/
Postat av: Gammelmoster

Snyggt foto! Trodde först du fotat dina vacka ben - fast uppochner då förstås ;-) Hmmmmmm!

2009-10-13 @ 14:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0