Livets mening.

Vad är det egentligen vi lever för? Jag menar, vad går livet ut på?
Att jag ska umgås med vänner?
Att jag ska sitta ensam på mitt rum?
Att jag ska träna för att hålla mig i form?
Att jag ska plugga så jag har kunskap?
Att jag ska plugga vidare så jag kan bli någonting?
Att jag ska göra allt detta för att sedan dö och allt blir bortkastat?
Jag ser inte riktigt tanken med detta. Vad ville Gud skapa av oss? Arbetande människor som redan vid 15års ålder oroar sig för att man ska dö en dag? Han skapade helt enkelt en bunt förvirrade människor.
Jag vet inte vad mitt liv går ut på. Jag menar jag har världens bästa vänner och vad mer begär man? Jag saknar DET. Men jag vet helt enkelt inte vad DET är.
Är det en ny vän?
En ny skola?
En ny stad?
Ett nytt land?
Men jag saknar någonting. Antagligen för att jag aldrig kommer kunna genomföra min dröm om att bli kirurg. Jag har varken läshuvudet eller betygen för att komma in på NV och sedan läkarlinjen. Jag kommer heller aldrig kunna flytta till USA och börja på college. Min engelska är usel + att jag kommer ha sån hemlängtan att det finns inte. Jag klarar knappt att vara iväg 1 vecka från familj och vänner. Så vad ska jag göra med mitt liv? Tänker jag helt enkelt för mycket?
Borde jag ta en dag i taget?
Borde jag planera mitt liv?
Vad ska jag göra? Jag vet inte, någonting saknas.
Alla dessa tankar och funderingar kommer i huvudet när jag lyssnat 38 gånger på Yiruma - River Flows In You.


Kommentarer
Postat av: du vet vem jag är =)

ida, jag har tänkt samma sak miiljoner gånger, ngt saknas, jag vet jag känner likadant! Livet känns inte tillräckligt, jag vill ha ngt mer... men jag vet inte heller riktigt vad. det e viktigt att du vet jag finns här för dig och du kan snakka med mig om du vill. och jag tror om du kämpar kan du bli kirurg, ida du är envis.. ge inte upp iaf inte utan att försöka. Om du drömmer om att kirurg tke jag du ska försöaka. förstår om det kan kännas jobbigt och som om drömmen är flera ljusår bort.. men försöka kan man alltid! jag vet också hur du känner med att typ "välja framtid" vid 15 års ålder, all press från skolan osv. men jag försöker leva i nuet, duvet carpe diem, fånga dagen. make every day count. elr ngt liknade. xd jag är inte bäst på pepptalk men du ska veta att du inte är ensam om att ha djupa funderingar och massa frågor som man bara inte kan få svar på .. det e väldans frustrerande. Men jag älskar dig och jag finns här för jag.. kan inte göra så mke mer än det. hoppas du hittar "DET" vad det än är! puss på dig gumman :*

2009-09-19 @ 23:25:08
Postat av: Adam

Jag tror att DET fattas för alla. Just därför ska man inte fundera så mycket på vad det är för nåt och bara leva istället. Planera ditt liv lite, men lämna lite saker åt slumpen/ödet/Gud/vad det nu är. Jag tror inte att Gud skapade oss helt utan en mening, vi är knappast hans IRL-Sims. Jag tror att livet bara är en övergångsfas, att han har planerat mycket större saker åt oss. Jag tror helt enkelt att han vill att vi ska göra något speciellt (kanske åt honom) efter att vi dött, livet är bara en "träningsfas". Sen vad han "fött upp oss" för har jag ingen aning om, men nåt stort är det...

2009-09-20 @ 01:40:39
Postat av: mandi

fin blogg

2009-09-20 @ 09:42:26
URL: http://mandiwahlroth.blogg.se/
Postat av: Gammelmoster

Du är makalöst duktig på att skriva ner det du tänkter och känner. Jag vill ge dig ett litet råd: spara allt du skriver, Ida! Kasta aldrig bort det! Lägg det i en låda och ta fram och läs emellanåt. Det är då man kan få en liten glimt av vad meningen med livet är. När man ser tillbaka och märker - och kanske förstår - varför saker var som de var en gång eller varför man kände som man gjorde. Jag förstår att det kan kännas jobbigt att vara på väg in i vuxenvärlden med alla krav som finns och alla val som måste göras. Men glöm inte att för varje väg du väljer eller varje dörr du öppnar så visar sig nya vägar och nya chanser som inte hade kommit om du inte valt just den vägen eller öppnat just den dörren. Jag tror det finns en mening med allt som händer, alla möten ger oss något, formar oss, får oss att tänka, reagera. När man ser tillbaka kan man faktiskt se ett mönster i livsgången - så än en gång: spara det du skriver! Du är en fena på att uttrycka dig!

Jättemånga kramar till dig!

2009-09-21 @ 08:44:50
Postat av: SARASTiLLE

hej! :)

om du länkar till min blogg och skriver vad du tycker om den så gör jag samma sak med din, ett bra och enkelt sätt att få nya besökare på. :)

intresserad ? :)

/s.

2009-09-23 @ 09:36:10
URL: http://sarastille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0