en gammal text

En bubbla.
En genomskinlig bubbla. Eller?
Det är min bubbla.
Min alldeles egna.
Den som bara innehåller mitt liv.
Lite handboll, skola och sömn.
Ibland en data och några fåtal bra vänner.
Min bubbla.
Bubblan där allt går runt.
Som en rundgång på gitarr.
Där livet upprepas.
Där nyheter inte passerar.
Allt är bara likadant.
Alltid samma saker.
Skola, träna och sova.
Varför inte fortsätta med det man trivs med?
Varför ändra på vardagen?
Det kan bara ändras på ett sätt.
Om bubblan spricker.
Va händer då?
Rinner allt ut?
Rinner det ut som i ett timglas?
Vart tar det vägen?
Vad händer med mig?
Jag är inte jag utan min bubbla.
Utan mina intressen.
Utan mitt liv.
Kommer jag sakta försvinna bort tillsammans med bubblan min?
Eller spricker den bara och så står jag där tom?
Tom och ensam?
Rikta aldrig en nål mot mig.
Slå inte på mig.
Jag vill stanna här.
Här i min genomskinliga bubbla.

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

WHHHOOOAAAOOOO! Vilken text!

2010-04-27 @ 08:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0