detta tillägnar jag min syster



Det här inlägget tillägnar jag min syster, eller sånära syster man kan komma:

Idag är det din dag. Klockan har precis slagit efter 12 och nu handlar allt om dig. För det är trots allt bara din dag en gång om året. Ja vet inte riktigt va jag hade tänkt att skriva här men jag skriver väl på. 
Jag kan ju börja med att säga att du är underbar. Du är en sån person som alla borde känna, och vi som känner dig är glada att vi får göra det. Även i dom jobbiga stunder, som jag haft, har du alltid funnits där. Sms, telefon eller helt enkelt brevid mig. Det är precis så som det ska vara. 
Du är princip min syster. Du bor här, minst 2 gånger i veckan. Inte för att du är huslös i vanliga fall men det bara känns som om det ska vara så. Du ska liksom sova i sängen brevid mig. Den hårda sängen som bara är 160cm lång. Där ligger du och kurar ihop dig så gulligt, och man hör precis när du somnar. Snarkar lite lätt, fastän du vägrar att erkänna det. Men det är okej, för denna gången vet jag att jag har rätt.
Sen vilken frammåt tjej du är. Du vågar så himla mycket. Tar så många risker, eller snarare chanser som blir så bra tillslut. Det finns faktiskt gånger jag ser upp till dig. Fastän du är mindre. Fastän det borde vara tvärtom. Att du ser upp till mig. Men, är det nån gång man ska erkänna det så är det väl ett perfekt tillfälle att göra det nu. 
Vi har så jädrans många minnen tillsammans. Både bra och dåliga.
Vi har växt upp tillsammans.
Lekt tillsammans.
Utvecklats tillsammans.
Jag har verkligen växt som människa med dig.
Och det finns ingenting som gör att jag ångrar det. Skulle jag få göra om det, hade jag inte tvekat på att välja dig. Vi har varit, och är, tajta vänner. Bästa vänner. Sen sommaren 2007. Den sommaren va bra. Men denna sommaren har varit minst lika bra och nu har jag inte mer fantasi. Va mer ska jag skriva om dig? Egentligen skulle jag kunna hålla på hela natten att rada upp minnen vi har tillsammans men jag ska faktiskt upp klockan nio och köpa frallor.


Så, jag va först att gratta dig på facebook. Jag tillochmed sjöng för dig. Men du kan få en sång till för att du är så fin.

Ja må hon leva.
Ja må hon leva.
Ja må hon leva ut i hundrade år.
Ja visst ska hon leva.
Ja visst ska hon leva.
Ja visst ska hon leva ut i hundrade år.

sandrak
Grattis bästa vän. Hoppas du får en superbra dag! <3

Kommentarer
Postat av: sandra karlsson

IDA!!! jag blir ju tårögd :o

haha, men jag hoppas det är okej (a)

så söt, super fin text. allt stämmer verkligen och jag tror inte jag behöver skriva allt det där som du redan har skrivit. hoppas du vet att jag gör vad som helst för din skull. det är du som gjort mig till den jag är idag och jag älskar mig själv så tack ida, tack!

jag älskar dig så otroligt mycket! puss på rumpan så ses vi ikväll :D<3

2010-07-14 @ 13:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0