Det tog mig 0.0000001 sekunder....

Va precis nere och åt grillat, kycklingklubba och potatiskroketter.
Bearneisesås eller tzsatsiki fanns att välja mellan.
Mätt och belåten kommer jag upp, går in på mitt rum, sparkar av mig mystofflorna och styr riktningen mot sängen.
Så fort jag vänder mig om möts jag av en humla.
Det tog mig 0.0000001 sekunder att reagera.
Jag springer ut genom dörren, slänger igen den och skriker på mamma att där är en humla i rummet.
Snällt går hon in och motar ut humlan genom fönstret.
Nu ligger jag här i sängen, utan humlesällskap i rummet och ska plugga.
Dessa små lurviga, flygande varelser är ofarliga men jag är livrädd.
Roligt att jag som är säkert 150 gånger större är rädd.

http://www.bjorlevik.net/wp-content/uploads/2009/08/fototriss55_humla1-600x479.jpg
Kolla va läskig :((((

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Dom e vackra!!! Men dom skall vara utomhus. Håller fullständigt med dig. Har nog haft ett humlebo någonstans för just när värmen kom brummade det som en helikopter inomhus. Och si, där kom en som var stor som ........ en elefant. Men som tur fick den plats i en syltburk och blev utburen till friheten. Dagen goda gärning!

Kram

2010-05-03 @ 13:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0