julAfton i allra högsta grad

Nu har barnens favoritdag på året passerat, 24:de december, julafton. Jag är inget stort fan av julen eftersom jag inte gillar snö och kyla och tycker inte jättemycket om julmat. Men jag hade det underbart mysigt. Började med fika hemma hos mormor och sedan mat här. Blev julklappsutdelning på kvällen, julklappsspel och tp (trival pasiut?) innan gästerna åkte hem.
   Matilda kom även och joinade oss runt 9. Nu blir det bildregn!

outfit
Detta hade jag på mig.
Lackleggins - Gekås
Kjol med nitar - Dublin
Svart linne- Vero moda/Only
Vit stickad kofta med stor krage - BikBok

mammsen
Jag och mamma innan vi åkte till mormor. (Jag ser väldigt arg ut men jag va faktiskt glad)

ida&pappa
Jag och pappa innan vi åkte till mormor. Invigde min nya kappa som jag köpt på utförsäljningen på Tippy som ska stänga igen.

m&p
Hello världensbästa <3

mormors kakor
Mormors hembakta kakor och ett underbart gott äppelte avnjöts till kalle!

hemmagjord ängel
Denna ängeln har mammas farmor gjort för hand. Den är som en symbol för julen här hemma. Har stått framme i alla år sålänge jag vet!

julskinka
Julskinka!

julmat
Tillkom även bröd, röbetssallad och lax när marit&co anlände.

julmat
Här har vi mer julmat. OCH jag åt grönkål, för första gången på julafton.

juldukning
Mamma hade dukat jättefint men jag fick ingen jättebra bild på det.

isac posern
Jag dööööör! Denna bilden är så söt, och Isac skulle vara med på 23432 kort som jag inte orkar ladda upp. Men han är så fruktansvärt söt.

kusinvitamin
Kusinvitamin <3

knasiga släkten
Jag har en VÄLDIGT udda släckt. Bettan, Magnus, Isac och mormor Berit!

magnus
Magnus fick mandeln och skulle berätta något om pappa som en dikt, ställer man upp på bild så gör man ;D

isac&Paket
Isac blev faschinerad? av alla paketen vi hade.

tomten&Isac
Magnus klädde ut sig till tomte och Isac va livrädd för honom.

bettan&Mormor
"Tomten" betedde sig väldigt underligt och hoppade på alla som han gav julklappar. Vi fick oss ett gott skratt, här asgarvar mormor och bettan.

minaKlappar
Nu lägger jag upp bilder på mina julklappar. Eftersom många har frågat så kände jag att det va roligare att ladda upp bilder på det än att bara skriva bla..bla..bla osv.

magnusBetnér
Jag börjar med det bästa. Jag och mamma ska gå på Magnus Betnér i februari. JAG ÄR JÄTTENÖJD!

euro
Pengar till semestern! Färdigväxlade och allt.

teknikPrylar
Sen fick jag en fjärrkontroll till kameran som jag läst nu inte funkar så jag måste gå in och byta till något annat eller få pengarna tillbaka.
Ett usb-minne 8gb
Ett uv-filter till kameran, eftersom jag inte har något till mitt orginalobjektiv

domarTröja
Wohoo, en svart domartröja.

mysfilt&överfallsalarm
Av Marit, Magnus och Isac fick jag ett överfallsalarm och en jättegosig filt. (Prövade den idag, i LOVE it!)

nackKudde
En nackkudde! :D

rödMinikyl
Sist med inte minst, ett RÖTT minikylskåp.

Jag är helnöjd med mina paket och hoppas mamma, pappa, mormor och kurt blev glada för det dom fick av mig. Nu är jag väldigt nyfiken, vad har ni fått?
Tjing


Kommentarer
Postat av: Janne

Snuskyl heter dom Ida:o ;)

2009-12-25 @ 21:47:39
Postat av: Ida Aspberg

hahaha snuskyl? nääää.

vem är du btw?

2009-12-25 @ 22:12:47
URL: http://idaaspberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

shenixen! :D<3

ida, nu bli det väldigt jobbigt.. DU FICK EN SÅN FILT SOM JAG HAR!! :D:D:D

du kommer aldrg släppa den.ahaha puss<3

2009-12-26 @ 11:48:25
Postat av: anna

värlsklass...:)

2009-12-31 @ 15:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0