detta är INTE okej

översminkad fjortisar
Klicka HÄR så kommer du direkt till inlägget.
Ärligt talat? Vart är världen påväg? Tjejen till höger är 12 år gammal. 12 ÅR?! Det är ju fan ingenting. Hon går i sexan. Det är helt jävla sinnessjukt. Det är INTE okej. Tuperat hår, massa foundation, puder över det, 15 lager mascara, ögonskugga och rouge. Snälla rara lilla flicka. Va tar du dig till? Skämms du så mycket över dig själv?
Läste i denna artikeln att du har sminkat dig mer eller mindre i ETT år. I femman började du och vendela. ''Men då va det bara lite mascara''. Nu kan ni inte ens tänka er att gå till skolan utan puder/foundation.

Asså jag blir ledsen. Du ser ju ut som en misslyckad barbiedocka. DET ÄR JU INTE ENS FINT. Jag har aldrig förstått, och kommer säkert aldrig att förstå.
Men va ser du?
Är du vacker?
Är du snygg?
Är du sexig?
Vill alla killar ha dig?

Hela världen kommer ju drunkna i foundation. Det är ju äckligt. Jag ser inget fel i att sminka sig eller i att tupera håret. Men det finns en gräns. En gräns mellan vacker och ful. Mellan lagom och FÖR mycket. Du har gått över gränserna tjejen. Lagom räcker, det ska inte alltid vara extremt.

"Tycker ni att ni är fina som ni är utan smink? -Nej, usch! säger alla med en mun"
Jag blir arg. Det är ju nu ni är fina. Precis innan ni börjar få massa finnar och flammig hud. Ta vara på den vackra huden istället för att förstöra den. Det är ju inte undra på att ni får dålig hy om ni inte ens tvättar av er sminket.

Jag kör mascara för hela slanten. Va ska jag med brunt klet som inte går att matcha? Det blir alltid en rand och fel färg hur man än vänder på det.
Ida


Kommentarer
Postat av: sandra karlsson =D

hahahaha, ida. jag måste hålla med dej!

och vill du veta, jag har nääääästan slutat med kajal !? :O det är ett under, hahah :D

puss<3

2009-11-14 @ 19:36:49
Postat av: Anonym papperssamlare

Ja sånna där ungar finns ju överallt.. Och det är inte konstigt med dagens vidriga ideal..

2009-11-14 @ 19:53:38
Postat av: cassie =)

bra sagt ida (y) håller med dig, det ska vara lagom, inte för mycket, då ser det bara skabbigt ut :-) <3

2009-11-14 @ 20:00:45
Postat av: johanna

jag håller vekligen med! det är sjukt :S

2009-11-17 @ 20:55:38
URL: http://jthuvesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon va fett snygg ;)

2009-11-28 @ 12:37:04
Postat av: smajlin

dagens ungdom...

de e kört!!

ge gärna min senaste inspirations outfit poäng 1-5 :D

kram

2009-12-22 @ 19:31:40
URL: http://misschillpill.blogg.se/
Postat av: AnniZz/snyggaste fjortisen!

Men asså va e de för fel på alla?? Vad har ni egentligen emot alla som e fjortisar?? de e grymt fett snyggt att vara de och jah e oxå 12 år, e fjortis men ser inte ut sådär men asså hallåå?? ska man gå till skolan utan smink?? nae??? vafan tänker ni mE!!?? sluta klaga på oss som e fjortisar, VI E SÅ MKE SNYGGARE ÄN VAD NI E! OCH HÅLL KÄFT OCH LÄGG PÅ NÅGRA LAGER MAKE UP! THX! <3 vill inte verka dum och så men de e störande att ni e stör er på oss

2011-05-06 @ 21:44:39
URL: http://liiindasvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

AZZå, maN får Väl typ VA Zom mAn zJäLv vilL?????? om Du Inte vill ha zmink zå ZkIt ba i d, men gnälL inte typ på DoM zOm har D!!!! aZZÅ jA ba typ GåR typ Inte hEllER ut utaN zMInk!! zkuLle inte ÄnNz Drömma oM typ D!!! azzå zå TänK dej för innan Du zäger nåt!!! d typ e fegt atT typ praTa Zkit!!!!

2011-06-02 @ 22:10:37
URL: http://hallonet.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Jag förstår inte vad alla har imot fjortisar dom är precis som alla andra hur tror du det känns att varje gång man e på datorn ser man massa inlägg om att fjortisar suger"har man inget bra att säga sig inget"!!!

2011-11-04 @ 23:34:50
Postat av: Jimmie

Så jävla sant ju! :) <3 Keep up the good work! :*

2011-12-16 @ 20:39:07
Postat av: Anonym

MEN VAD FAN HAR DU OCH GÖRA MED OM EN 12 ÅRING VILL FIXA HÅRET ELLER TÄCKA ÖVER FINNAR?

Okej nej förfan, hon ser inte bra ut. Men hon gör vad fan hon vill, exakt som alla andra! Stör mig som fan på alla tonåringar/ungdomar som går runt och snackar om hur sjukt det är, när dom själva är precis likadana förutom det att åldern skilljer med ett-två år. SICK. Använd hjärnan för fan, låt alla göra vad fan dom vill och KOMMENTERA INTE HUR VIDARE EN MÄNNISKA FÅR SMINKA SIG ELLER INTE.

2012-04-03 @ 19:07:56
Postat av: Vilma

Du här en bit över. Du är bara en liten wb unge som kallar dig själv för fjortis. Och så har du tyvärr missat svenska lektionerna ser jag eftersom du skriver på ett o korrekt sätt. ^^) Måste bara säga att jag stör mig extrem på små skitungar som dig som klär ut sig till äckliga barbie dockor. Mitt råd till dig är att skaffa dig ett liv, tro mig du kommer bli så mycket lyckligare...

2012-05-27 @ 19:30:23
Postat av: Anonym

Tycker att dom INTE bör gå så långt att dom börjar gå ut å partaja å dricka sprit å annan scit! Å sen bör dom inte börja å onödigt stort "AttentonNeed" ör de.. De spårar ju åxå ur! t slutändan..

2013-07-23 @ 21:10:07
Postat av: Anonym

ja, så jänge dom bara inte spårar ur å går ut å partajar å dricker sprit å ar sex me varenda jäv-- å varenda j-v-a party icsom, mitt råd "Börja INTE me de!", de can ni gott va utan! de inns en orsak t varför partyn, sprit å sex ar en åldersgräns!

2013-07-29 @ 20:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0