IKEA älmhult

Imorse, 08.50, ringde Johan och väckte mig.
   "Ida, varorna har kommit så om du ville börja tidigare kan du komma när du vill men ja måste lägga på nu för de är lite stressigt. Vi ses, hejdå".

Sådär lät det ungefär. Hade superont i halsen men jobbade endå mina timmar och gick sen hem och la mig i en timme. Drack lite varm saft, fixade mig och åkte och hämtade släp. Åkte iväg till IKEA med pappa och jag fick med mig en 140 cm säng! 
  
   Tanken va att jag skulle ha en grå madrass som jag kollat ut, men när vi frågade personalen så va den tydligen för "12-13" åringar (VILKA SMÅ TRETTONÅRINGAR HAR EN 140CM SÄNG?!?!?!?!?!?) och han tyckte jag såg äldre ut en så. (Ja tack gode gud för det, jag vill INTE se ut som tretton igen). Iallafall lurade han på pappa en dyrare madrass och jag stod bara och log och sa, det blir superbra! Tillsammans med malmstommen blev kalaset LITE hehehehehh dyrare en väntat men de är ju faktiskt inte mitt fel.

   När vi kom hem började jag och mamma skruva ihop stommen. Den är nästan klar, men vi gav upp när det va två skruvar vi inte fick i och för att jag har TVÅ enorma vattenblåsor på samma finger. Men jag är inte bitter. Nu orkar jag inte skriva mer, för jag har ingenting mer att skriva. ÅH, 7 nya händelser på facebook måste rusa och kolla. tjingeling


Inlägget blev långt och jag ville ha en bild så jag tog en. Jag är SÅ fin nu, hehehhhh inte. Fråga inte heller om min pose, passar ja inte som nästa topmodel eller? ;)

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster

Passade du inte på att köpa en säng med inbyggda värmeslingor..... ;-) Skulle väl vara gôtt en kall natt.

Kram

2010-08-11 @ 08:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0