procentigt

Ett hundraprocentigt beslut.
Som efter några dar sjönk, och blev nittiosexprocentigt.
Sen sjönk det ytterligare några procent till.
En dag efter det blev allt svart.
Jag va på botten.
Funderade om jag ångrade alltihopa.
Om det va såhär det skulle va.
Eller om jag skulle chansat.
Men jag sabbade alltihopa.
Eller egentligen inte.
Det va ju ett hundraprocentigt beslut.
Men nu, ytterligare dagar efter det svarta är procenten inte stor.
Jag är nere på ett sextiofemprocentigt beslut.
Eller kanske lägre.
Gjorde jag rätt?
Jag gjorde rätt.
Det blev bara så jävla fel.
Onödigt fel.
Något som jag inte har gjort.
Denna gången va det inte mitt fel.
Kanske är det ett hundraprocentigt beslut iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0