två helt olika funderingar

Jag inledde från början detta inlägge med "Hej idag har jag...." innan jag slutade skriva och suddade. Hur kul är det egentligen att läsa om min dag? Tycker jag det är roligt att läsa vad Kenza och Foki gör varje dag? Nej det tycker jag inte, men endå gör jag det.
.       Känner ni också ett tvång? Att när man väl börjat läsa om att Kenza ska ta ut Armani på morgonpromenad, som alla andra gånger hon skrivit det. Varenda morgon samma sak. Det är inte så jävla kul att läsa. Men endå sitter jag här och läser hur hon tar ut honom på promenad, pussar på sin pojkvän och umgås med Nadia. Finns de någon mening? Det finns nog egentligen ingenting jag bryr mig mindre om än att Kenza har köpt 5 glasspaket, eller att Foki handlar nya kläder till sin pojkvän.

Hade Kenza skrivit "Kolla vad fint mitt nya nagellack är, eller hur?", hade flera hundratals kommentarer rasat in och sagt "Åh va fint, va har du köpt det, du är så snygg, du har så bra smak osv. Hade jag skrivit samma sak då skulle du sitta hemma och säga det va snyggt, men vara för lat för att kommentera. Jobbigt att sidan ska behöva laddas om och att man ska skriva in en kod så att kommentaren blir giltig. Hur lata är vi egentligen på en skala?

Jag är likadan. Jag kommenterar inte heller på små bloggar. Dock kommenterar jag inte Kenzas heller, men iallafall. Varför gör vissa så mycket för att få den lilla uppmärksamheten man tror man får?
Jag blir glad när jag ser att jag har ett nytt meddelande från blogg, att en enda liten själ ute i världen kommenterat just att mitt nagellack är fint.




Nu undrar jag egentligen vart jag ville komma med mitt inlägg. Om ni nu läste, och funderar likadant men skiter i att kommentera. Det är okej.




Kommentarer
Postat av: sandra karlsson

bara för det ska jag få dig glad och kommentera att ditt nagellack är fint och du är lika så :D<3

2010-06-28 @ 22:37:32
Postat av: Gammelmoster

Lilla hjärtat! Självklart är det många som läser din block. Småfnittrar, tänker till, samtycker eller har annan åsikt. Och, visst, jag förstår att man vill få respons på det man skriver. Så fort jag skickat ett mejl eller sms så kollar jag ungefär var femte minut. Samma här.... Inga svar, inga svar, inga svar :-/ MEN DU, MIN LJUVA DUVA, är jätteduktig på att svara på kommentarer. Du föregår med gott exempel. Fortsätt med det! Och du, "green I like"! Puss o kram.

2010-06-29 @ 08:11:19
Postat av: Gammelmoster IGEN!

Det heter ju för fasen BLOGG och inget annat! Kan inte stava så här tidigt på morgonen.

Kramis

2010-06-29 @ 08:27:39
Postat av: simone

Häärligt foto! :D

2010-06-29 @ 13:04:41
URL: http://fattybom.se
Postat av: Linn

Håller med dej om allt, känner klart igen mej :P!



Superfint foto på dej IDA! gillar fotot mycket :DD

2010-07-02 @ 13:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0