Sextonde uppgiften.

Det här upprör mig

Svält
Folk som inte har råd att köpa mat. Inte råd att bo i någonting annat än slummen. Som dör av ett myggbett, jobbar och sliter för ingenting. Folk som går hungriga timme ut och timme in. Det är människor precis som oss här i Sverige. Människor som förtjänar att ha det lika bra, men inte kan. Inte har råd. Det gör mig så himla arg, ledsen och upprörd. Att veta att man inte kan hjälpa alla genom att skänka pengar känns förjävligt.



Folk som klagar
Nej, nu ska jag förklara hur jag menar. Jag hatar, verkligen hatar när folk klagar utan att veta hur det egentligen ligger till. Jag blir så himla arg. Folk klagar helt utan bakgrundsfakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0